1
Blåskärm, hjälp!
Postat av demonenlol den 19 September 2011, 16:05
9 kommentarer · 145 träffar
Goddagens!
Det är så att min dator börjar få blåskärm, hänt mig ca 4 gånger redan idag och man blir så sjukt lack på!
Det kommer oftast när jag spelar wow eller cs, men har också hänt en gång när jag kollat på film.
I wow tex. så spelar det ingen roll vart du är, hur mycket som pågår runt omkring dig utan den kan liksom krasha vilken sekund som helst, samma med cs.
En sak som jag tänkt på är att mitt Firefox har börjat hänga sig också, hänger sig liksom nån minut eller två innan man kan fortsätta.
Här är iaf det jag gjort:
Uppdaterat Firefox.
Dammsugit datorn.
Nya drivisar till graffekortet (ATI Radeon 5800 HD, 1gb)
Nya drivisar till ljudkortet (Integrerat)
Sökt efter virus och spyware!
Har dock inte kollat minnena då jag är noob på sånna grejor.
Datorn är iaf:
AMD Athleon 64 X2 6000+
ATI Radeon 5800 HD, 1gb
Vet inte vad det är för minnen men vet att det är 8gb RAM iaf.
Sitter på vista 32-bit, och jag vet att jag ska ha 64 med tanke på hur mycket ram jag har, ska fixa detta asap.
Felmeddelandet vid blåskärm är: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tack för att ni tar er tid!
Det är så att min dator börjar få blåskärm, hänt mig ca 4 gånger redan idag och man blir så sjukt lack på!
Det kommer oftast när jag spelar wow eller cs, men har också hänt en gång när jag kollat på film.
I wow tex. så spelar det ingen roll vart du är, hur mycket som pågår runt omkring dig utan den kan liksom krasha vilken sekund som helst, samma med cs.
En sak som jag tänkt på är att mitt Firefox har börjat hänga sig också, hänger sig liksom nån minut eller två innan man kan fortsätta.
Här är iaf det jag gjort:
Uppdaterat Firefox.
Dammsugit datorn.
Nya drivisar till graffekortet (ATI Radeon 5800 HD, 1gb)
Nya drivisar till ljudkortet (Integrerat)
Sökt efter virus och spyware!
Har dock inte kollat minnena då jag är noob på sånna grejor.
Datorn är iaf:
AMD Athleon 64 X2 6000+
ATI Radeon 5800 HD, 1gb
Vet inte vad det är för minnen men vet att det är 8gb RAM iaf.
Sitter på vista 32-bit, och jag vet att jag ska ha 64 med tanke på hur mycket ram jag har, ska fixa detta asap.
Felmeddelandet vid blåskärm är: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tack för att ni tar er tid!