Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Stödjer moderkort gfx?

Postat av tomtekocken den 23 Augusti 2011, 01:28
4 kommentarer · 222 träffar
Jag har ett litet ständigt dilemma, jag har förvisso en äldre dator av märket Apevia, köpte den för cirka 2 år sedan och har inte bytt en del sedan dess. Dock tycker jag prestandan den innehar bör klara cs med stabila 100 fps.

Jag har nyligen uppdaterat datorn också från GeForce 9500 GT 512 Gddr3 till ett ATI HD Radeon 6770 1 GB GDDR5 och upplever mer problem med fpsdrops än vad jag gjorde med nvidiakortet. Jag har dock ännu inte hunnit formatera datorn sedan grafikkortsbytet och lägger mina misstankar förhoppnings på det.

Men blev lite fundersam om moderkortet ens är anpassat till grafikkortet då det enligt ASUS-hemsidan som moderkortet är ifrån som är länken nedanför:

http://www.asus.com/Motherboar ds/AMD_AM2Plus/M2NXE /

Så står det något med NVIDIA vid chipset..

Övrig datorinformation:

AMD Athlon 64 (2,61Ghz) 5000+
4 GB ram (vet ej märke)
ATI Radeon 1 GB GDDR5
M2N-XE moderkort.
520W-nätagg.

Och undrar, vart kan problemet ligga, inte fan tycker jag att den bör ha några problems alls med stabil fps?! Och passar moderkortet ens till nya grafikkortet??

Tack på förhand!

Har du 100 fps konstant?

11 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..