1
Startup Repair loop, HJÄLP!
Postat av kattn den 29 Juli 2011, 20:35
4 kommentarer · 261 träffar
Hej, idag så kom det några EL gubbar för att fixa en el kabel. De skulle stängal av all el till huset i ca 1 timme.
Jag stängde då av min dator och sedan en timme senare när jag skulle starta den började de hända.
Dator kan inte starta upp, så fort den kommer till windows loggans loadinscreen kommer det upp en typ av bluescreen som visas i ca 0.5 sec därefter kommer jag fram till två val. Starta window normalt och starta reprationen. Inget av detta funkar, testat flera gånger. detta kommer upp som probleminformation.
Problem signature:
problem event name: Startuprepairoffline
problem signature 01: 6.1.7600.16385
problem signature 02: - | | -
problem signature 03: unknown
problem signature 04: 21200603
problem signature 05: autofailover
problem signature 06: 17
problem signature 07: NoRootCause
OS version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1063
Efter detta kommer jag till en liten meny, där systemåterställning, kommandotolken, startreparation, windows minnesdiagnostik finns att välja mellan.
Försökt att återställa till tidigare datum, står att det är klart men när jag startar om datorn börjar det om igen..
Det ska inte vara nått fel på minnet.
Samt startreprationen funkar inte som sagt.
Det är Window 7 home edition jag har, snälla hjälp mig.
/kattn
Jag stängde då av min dator och sedan en timme senare när jag skulle starta den började de hända.
Dator kan inte starta upp, så fort den kommer till windows loggans loadinscreen kommer det upp en typ av bluescreen som visas i ca 0.5 sec därefter kommer jag fram till två val. Starta window normalt och starta reprationen. Inget av detta funkar, testat flera gånger. detta kommer upp som probleminformation.
Problem signature:
problem event name: Startuprepairoffline
problem signature 01: 6.1.7600.16385
problem signature 02: - | | -
problem signature 03: unknown
problem signature 04: 21200603
problem signature 05: autofailover
problem signature 06: 17
problem signature 07: NoRootCause
OS version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1063
Efter detta kommer jag till en liten meny, där systemåterställning, kommandotolken, startreparation, windows minnesdiagnostik finns att välja mellan.
Försökt att återställa till tidigare datum, står att det är klart men när jag startar om datorn börjar det om igen..
Det ska inte vara nått fel på minnet.
Samt startreprationen funkar inte som sagt.
Det är Window 7 home edition jag har, snälla hjälp mig.
/kattn