Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dilemma, MBB6 + Laptop?!

Postat av OrenO den 15 April 2011, 16:18
0 kommentarer · 145 träffar
Tjenare Fragbite..
Skriver här eftersom jag har ett dilemma jag vill ha hjälp att komma runt, via någon smart lösning..

Problemet är att det idag är match nummer 2 i NHL slutspelets första runda för "mitt lag" Pittsburgh Penguins.. Jag har följt lagets alla matcher flera säsonger i rad och har ingen tanke på att missa matchen..

Men just nu så är jag hemma hos flickvännen, som enbart har ett Mobilt Bredband ifrån Telia, med en laptop..

Där av blir det problematiskt då det Mobila bredbandet tidigare inte klarat av att Streama Hockey, utan ett överdrivet lagg som gör att man i princip inte kan titta på matchen..

Nu undrar jag ifall någon har en idé på hur jag kan lösa detta problem..
Jag behöver alltså en tillfällig lösning som gärna kan få kosta pengar om det behövs..

En Stream där man ligger 5-10 minuter efter "LIVE" så linan hinner buffra vad som händer samtidigt som man ligger lite efter när man tittar?

Någon form av dags pass, som gör det möjligt att få en stabilare bandbredd..

Rekvisitan är; 1 Laptop, Telia Mobiltbredband 6, Mobil Sony Ericsson Xperia X10 mini pro, Någon Samsung touch GT, En TV utan box som kör på de analoga kanalerna.. TV1,2,3,4,5,6,8,9,10,11 osv...

Och det är i stortsett allt..

Tacksam för svar..
Matchen äger rum i natt 01:05.
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..