Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

nätverksproblem

Postat av kwz den 25 Mars 2011, 20:15
19 kommentarer · 414 träffar
Hej!

Nätverket här hemma har nu strulat i ca ett halvår och man börjar bli lite sådär lagom trött på det.

Tidigare hade vi adsl med en d-link router. Det började strula och vi testade att byta till fiber 10/10 telia stadsnät som vi har haft tidigare. Vi köpte även en ny router (linksys WRT120N). Det fortsatte att hänga sig så vi bytte från ip-telefoni som var kopplat till routern till att köra telefonerna via telejacket helt utan koppling till vårat internet.

Som det ser ut just nu är vi två datorer kopplade till routern. Tidigare körde min far trådlöst men då det fortfarande var problem så testade vi att inaktivera det trådlösa i routern och köra via sladd båda två, det strular fortfarande.

Många sidor är väldigt sega att ladda och rätt vad det är så kan internet brytas i en sekund för oss båda. Alltid när vi båda är uppkopplade så bryts det samtidigt på båda datorerna. Dock så kan det även brytas när bara jag är uppkopplad.
När det inträffar så är det bara ett kort kort avbrott och sedan fungerar det igen. När jag lirar cs kan jag ligga på 9-10 i ping och allting flyter galant för att sedan bara brytas.

Kan routern vara problemet? En inställning som spökar? Vad skulle det kunna vara? Min dator som är problemet?

Förstår att det är svårt och göra en bedömning av denna flummiga beskrivningen men snart kör jag och köper den dyraste jävla routern, smackar in allt och hoppas bara på det bästa. Jag undviker dock gärna detta.
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..