Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

AoE 1 Lan, hjälp! :)

Postat av 08Eagle den 3 Oktober 2009, 13:11
1 kommentarer · 98 träffar
Hej!
Jag och en kompis försöker allt vi kan att få igång ett fungerande LAN på det härliga gamla spelet Age of Empires 1, men det går inte som vi vill.
Vi har en orginal skiva och en kopierad, men det ska gå att använda en riktig skiva per 3 spelare i ett multiplayer game (står det). Vi hittar varrandras spel när vi skapar ett spel i TCP/IP sektionen men vi kan inte connecta till det; vi spelar över en Netgear trådlös router, kan det vara där problemet ligger?
Vi har provat att stänga av alla brandväggar, skapa i andra multiplayer kategorier (Seriell port) och att prioritera om i nätverkslistan så att det trådlösa ligger högst.

Jag har funderat på om det skulle fungera bättre över ett hamachi LAN? Men jag förstår inte vad som är LAN för TCP/IP är väl nätbaserat? (Eller? Jag är inte jättehaj på sånt).

Alla svar uppskattas, är så enormt sugen på lite retro spel!
Tack!
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..