Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vent problem - unable to connect server

Postat av BeardFace den 11 Augusti 2009, 16:56
4 kommentarer · 120 träffar
Kanske en dålig rubrik, men men.

Jag har under dagen lagt upp en vetrilo server på en av de burkar jag har ståendes här hemma. Jag öppnade vent porten (3784) i brandväggen och i routern, både för TCP och UDP.

Jag testade själv att ansluta till vent servern från en annan dator men då det inte funkade med det externa ip-nummret testade jag att ansluta med det interna ip:t och då funkade det. (Jag läste nånstans att det skulle funka)

När min kompis skulle ansluta genom det externa ip:t funkade det inte för honom, unable to connect server. När han försöker ansluta går pingen på servern upp.

Jag kollade upp ip nummret på både server datorn och på min klient dator och såg att det hade samma externa ip-nummer.

Min fråga är då vad kan felet tänkas vara och hur vet routern vart den ska skicka begäran om att få komma till vent servern när alla datorer i mitt nätverk har samma externa ip?

Då jag inte har jätte bra koll på ip konfigurering hoppas jag ni har överseende om jag verkar noobig ;)

Edit: insåg att det blev fel forumkategori, sry
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..