Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Växla mellan video/bildspel?

Postat av TailoG den 23 September 2008, 14:15
5 kommentarer · 209 träffar
Goddag Fragbite!

Jag har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska lösa:

Jag, och några andra polare, ska anordna ett litet LAN som kommer ha plats för ca 100 besökare. Under lanet vill vi kunna ha ett litet "bildspel" där man automatiskt växlar mellan olika sidor med information (precis som på DH, för er som varit där!).

V villi även kunna slänga in en och annan video emellanåt.

Vi har såklart en dator + en projektor som är sammankopplade. Det jag vill, är att man ska kunna använda datorn för att kunna uppdatera "bildspelet", välja en video och justera musiklistan. Alltså arbeta precis som vanligt i Windows!

Samtidigt ska projektorn visa det jag begärt (på något vis), t.ex en video. När videon är slut, ska jag kunna växla till bildspelet igen, utan att det syns på projektorn.

Finns det något program för det här? Jag hade en idé om att man visar bildspelet i helskärmsläge i en webbläsare, då jag har kunskaper inom PHP/MySQL/Java osv. Som sagt, jag vet inte riktigt hur man skulle kunna konstruera det. Men för att göra det lite lättare för er: Jag vill ha det som de har det på Dreamhack.

// TailoG, 18.
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..