Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nätverksproblem

Postat av Bingoraalf den 6 Januari 2008, 16:10
5 kommentarer · 37 träffar
Hej

Jag börjar med bakgrundsfakta till problemet. Jag satt och spelade xbox via trådlös adapter och det fungerade bra tills internet dog ett par gånger så att jag blev tvungen att starta om den trådlösa routern varje gång.

Min bror som sitter på nätverkskabel har inga problem med det. Det var nu jag testade diverse nätverkskablar från den trådlösa routern och ingeting fungerade. Jag testade på min stationära (båda trådlöst och trådbundet) och det fungerade inte där heller. Jag testade att ta kabeln som går från modemet till routern och dra direkt in i min dator (aka koppla förbi routern ifall det är den som stör). Men det fungerade såklart inte då heller.

Jag tänkte nu att det på något SJUKT sätt kanske var fel på xboxen, stationära och min bärbara. Så jag gick upp till min bror som fortfarande inte haft några problem och testade med hans nätverkskabel in i min dator, men det fungerade inte heller.

Om ni undrar hur jag har skrivit det här så sitter jag på ett mobilt bredband från TELE2 som faktiskt fungerar.

Nu undrar jag vad problemet kan vara, varför bara hans fungerar trots att vi har testat med samma kabel osv. Var tror ni problemet ligger?

Tack på förhand - Viktor
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..