1
Nätverköverförning (Datorn stängs av)
Postat av nesnah^ den 16 Juli 2007, 23:16
9 kommentarer · 275 träffar
Hej! Jag köpte en dator från komplett.se för ungefär ett år sedan (13 000 kr gav jag för den). Redan från början märkte jag av ett problem och det var när jag skulle föra över filer inom nätverket, då stängdes bara datorn av. Har nu haft detta problem i snart ett år vilket kan vara lite jobbigt när man ska LANA o.s.v.
En låt går bra vid överförning men ska jag flytta över några tyngre grejer så stängs bara datorn av vid överförningen. Det jag tycker är konstigt är att folk kan tanka tunga saker från mig utan att min dator stängs av (inom nätverket). Förutom detta har jag inga problem alls, datorn klarar tunga spel, mycket samtidigt, 2gig ram o.s.v.
Är det någon som har en lösning eller har haft samma problem och vet hur man löser detta?
Tack i förhand.
En låt går bra vid överförning men ska jag flytta över några tyngre grejer så stängs bara datorn av vid överförningen. Det jag tycker är konstigt är att folk kan tanka tunga saker från mig utan att min dator stängs av (inom nätverket). Förutom detta har jag inga problem alls, datorn klarar tunga spel, mycket samtidigt, 2gig ram o.s.v.
Är det någon som har en lösning eller har haft samma problem och vet hur man löser detta?
Tack i förhand.