Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nätverk mellan server och dator.

Postat av KLICKA HÄR den 17 Januari 2007, 20:53
17 kommentarer · 108 träffar
Jag har tänkt att lägga upp en server i garaget, garaget och mitt hus är två separata hus och det är kanske 50 meter mellan husen, tänkte ställa den där för att det inte ska leva om så mycket. Jag undrar vilket sätt som är det bästa att kommunicera mellan servern och min dator som jag har på rummet. Att styra den över nätverket fungerar naturligtvis men det blir kanske lite väl segt om man ska föra över stora filer stup i kvarten. Så jag hade tänkt lite på en fiberlösning, tänkte att om man köper ett nätverkskort som stödjer fiberoptik kablar in i datorn, och så har man ett liknande kort på servern. Så har man servern uppkopplad mot internet med en tpsladd in i servern, sen har man en fiberoptik kabel som går från servern direkt till min dator, och så är min dator ochså uppkopplad mot internet, skulle inte det gå snabbare än att köra över nätverket till servern?
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..