Hejhej, dom senaste dagarna har jag märkt att vårat internet hemma, har börjat lagga extremt mycket och egentligen ska det vara 100/100. Det är då inte bara min dator som tycks lagga, utan alla i familjens. Därför undrar jag om någon som har riksnet, som internet leverantör drabbas av samma sak eller om det kan vara problem med våran router eller liknande?
Spel fungerar till största del felfritt men internet... det kan ta upp mot 5minuter att ta sig in på en hemsida. Ibland kan det ta ~1-2sekunder, eller något sånt. Jag brukar inte vara en som klagar, men det är oacceptabelt.
Så ifall någon lider av samma problem skulle hjälp uppskattas!
God jul och gott nytt år.
Kan bara hålla med :D
OnT:
Vet faktiskt inte.
Jag har själv haft problem med riksnet, jag ringde in till dom och tydligen fanns det en jäkla massa ställen felet kunde ligg apå dock, varav nästan alla på deras sida.
I morse klockan 8 ringde det en gubbe och frågade om det blivit bättre, just då hade det inte blivit något bättre. Han förklarade att dom håller på att byta utrustning och att det kanske är såhär ett tag.
Kanske samma som har hänt för dig.
Edit: när jag tänker efter så funkade internet mycket bättre när han ringde på morgonen, men som sagt, dom verkade vara medvetna om problemet. Det kändes även som att dom var väldigt måna att fixa mina hastighetsproblem asap, nästan lite för angelägna, som om dom döljer något.. HMMM
Va? Hur kan dom inte meddela sina kunder om att dom har problem med sin tjänst? Bryter inte det mot något i "kontraktet"? Det är inte acceptabelt att man betalar för en tjänst och får ut mindre värde än det man betalar för.
Ska ringa vid närmsta tillfälle för ifall det inte är fel på deras sida, så antar jag att det är routern. Och jag är inte sugen på att spendera onödiga pengar på en ny router.
Tack för svaret. God jul mannen.
Jag kände lite samma sak angående att dom borde höra av sig. Men jag är bara tillfälligt i Umeå då jag egentligen studerar i Kalix så det kan vara så att dom har gjort det men att farsan inte märkt av skiten eller något sånt.
God Jul!