Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Random disconnect problem

Postat av HavocSkyrim den 30 Oktober 2013, 22:00
3 kommentarer · 497 träffar
Som titeln lyder så har jag på sistone, eller ja, dom senaste 3-4 månaderna haft problem med disconnects från mitt internet.

Jag kan inte riktigt se något mönster i mina disconnects förutom att när mina föräldrar är hemma så händer det mer frekvent, jag antar att det är för att dom är inne på WiFi på sina mobiler/ipad och uppdaterar sina appar och annat skit.

Min router är en "Netgear CG3100" och från vad jag har läst efter lite sökningar på google så finns det fler folk som har problem med denna routern. Routern är i princip alltid varm, jag vet inte om det är normalt eller om den överhettas på något sätt.

Jag har testat att starta om routern när mina disconnects börjar komma och det har ärligt talat bara gjort det värre.

Pingen brukar gå upp till 200 under disconnectsen och går sedan ner direkt efter disconnecten är över.

Jag spelar i princip bara LoL och disconnectsen varierar allt i från tre stycken 5 sekunders dcs per game till att det står "Attempting to reconnect" och jag måste starta om LoL 3 gånger vilket innebär att jag missar cirka 7-10 minuter av gamet.

Lösningar på detta förutom att byta router?

EDIT: Får betydligt mycket mer dcs när jag är i skype också, antar att det är för att programmet tar upp en hel del av internetet.
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..