Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet fungerar ej.

Postat av Katt-Goran den 10 Augusti 2013, 16:52
2 kommentarer · 522 träffar
Tja!

Igår så skulle jag och en kompis lana hos mig, tar ner datorn till köket och kopplar in min och hans dator, internet fungerar ett tag men sedan slutar hans internet o fungera. Han provar då min sladd o samma sak, då provar jag igen o nu fungerar inte mitt internet heller. Jag tar sedan upp datorn till mitt rum och då fungerar det igen, men nu idag så fungerar internet inte igen. Inget fel på sladden för jag får internet till mitt Xbox 360 genom den just nu och live fungerar. Min andra dator (den jag skriver detta från) fungerar också med sladd och mobil fungerar genom wifi.

Står så här: DNS server svarar inte. Vad kan felet vara, något med datorn antar jag. Har en Tarus dator jag köpte för ungefär 1.5 år sedan på Inet (i5 2500k, GTX 660, Windows 7 osv). Haft inne den för lagning 3 gånger redan så jag hoppas att det inte behövs igen. Lyser även en röd lampa på baksidan av datorn, kommer inte ihåg att den lös tidigare, inte säker dock.

Hoppas att ni förstår och att någon har någon hjälp, tack på förhand!

Edit.

Nu verkar inte heller mobilen fungera med wifi, dock fortfarande den andra datorn och xboxet. Kan det vara att för många enheter är uppkopplade samtidigt? Har ju haft så här förut dock, så känns ju konstigt.

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar