Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lana med musen? DPI/sens

Postat av NAWNO den 20 Februari 2013, 00:55
22 kommentarer · 1 460 träffar
Hallå där, hur gör ni när ni ska på LAN och INTE kan ta med er egen dator, alternativt är på ett internetcafe där ni INTE kan installera några DRIVRUTINER till musen?

Utan kan endast ta med er egen mus och plug&play?

Hur vet ni då vilken sensitivity ni ska ha ingame? CS:GO t ex, där det är VIKTIGT att ha exakt samma som man har hemma?

Nu tänker ni kanske att det är enkelt att bara ha standard och inget program hemma och ändra sensitivity ingame bara, men så enkelt är det inte om man vill göra det perfekt hemma.

Jag har just nu en RAZER DEATHADDER 3.5 G respawn. MAX dpi är 3500, men jag kör med följande inställningar.

Windows 6/11 (dettat kan man ändra på INFERNO ONLINE t ex, vilket man dock inte borde vad jag förstått)

Deathadder software:

450dpi

1000hz

3,5 / 10,5 (från 0,5-10,5 om jag ser rätt) (master sens x/y)

IN-GAME CS:GO -> 2.35 450 dpi @ 3,5 /10,5.. att jag har 150 dpi..

Så kan jag ju bara ta..

150 dpi / 150 dpi = 1 dpi sedan ta 2,35 x 150 = 352,5

352,5 = sens PER dpi.. ^^

1 dpi = 352,5 i sens xD

Sen tar jag bara 352,5 / Y (y=dpi)

t ex

352,5 / Y = 2,35

y= 150

Och om jag då ska få ut 1800 dpi

352,5 / y = 0,1958333333333333

y = 1800

Den uträkningen borde fungera?

DÅ mina andra frågor?

Ska jag höja DPI och SÄNKA in-game? Eller sänka DPI ännu mer och höja ännu mer ingame? :D

.::EDIT IGEN::.

Gjorde en liten kalkyl på hur du räknar ut vad du ska ha i SENS om du vill byta DPI och även hade sensivitivity settings på ditt förra program. Bra att ha ifall du byter mus t ex?

Skrev den på engelska för att det blev bättre så :)

---------------------------- ------------------

In-game sensitivity calculator

---------------------------- ------

.::EXAMPLE::.
You have:

DPI = 450
Sensitivity = 2/10 (in the software not in windows)
in-game sensitivity = 3.21
Windows 6/11

You want to change TO

1800 dpi and CAN't change sensitivity in the program anymore, but still want the same sensitivity in-game!

How much sens should you have?

2/10 = 0,2

0,2 (2/10) x 450 (dpi you have) = 90 (your dpi after scaling with 2/10)

90/90 (dpi/dpi) = 1

INGAME x DPI

3,21 x 90 = 288,9

288,9 = SENS per DPI

sens per DPI / DPI you want

288,9 / 1800 = 0,1605

In-game sens = 0,1605

---------------------------- ------------------------------ -------

Funderar på att försöka scripta ett program som räknar ut detta åt en automatiskt istället, vore så mycket enklare. Frågan är bara hur. Någon som kan fixa det åt mig? Det borde vara jävligt enkelt, bara man vet HUR man ska göra :)

Återkommer om jag lyckas! Haha

---------------------------- ------------------------------ --------------

Såhär ser mitt program ut för Deathadder :)

http://3.ii.gl/B70RBM.png

Funderar på att uppgradera till SYNAPSE 2.0 trots det suger, för har problem med musen :/ Och testa om mina beräkningar kan stämma?

Någon som vet varför jag scrollar uppåt när jag scrollar nedåt o tvärtom? alltså den laggar upp o ner hur jag än scrollar :S

Sen när jag drar musen till vänster (längst ner till vänster) och sen upp til lhöger INGAME.. så fastnar den på vägen?! varför? Detta är ENDAST in-game på CS:go som jag märkt detta??

------------------------

.::EDIT IGEN::.

Jag sitter och försöker att göra så att ETT drag på musmattan = 90 grader in-game, vilket kommer göra det mkt lättare att aima då man vet hur man ska dra musen (övar in det sen), för att träffa en viss punkt.

Har jag 90 grader på ETT drag över hela musmattan.. så är 4 drag = 360 grader = HELT VARV..

Så då vet jag att om jag ska rakt åt höger så drar jag EN GÅNG, bakåt två gånger osv.. och har jag då musen på halva musmattan (man kör ju inte musen längst till vänster?) så är detta inget problem, då kalkylen stämmer och jag kan vänja mig vid det.

Men som det är just nu så är första varvet..

såhär

Skjuter en prick - drar ett drag - skjuter en prick - drar ett drag - skjuter en prick - drar ett drag - skjuter en prick -drar ett drag - skjuter en prick

Då vill man ju att 5e gången man skjuter (när man är runt ett helt varv), ska vara på exakt samma ställe som FÖRSTA gången man skjuter..

För annars flyttar sig bara siktet längre och längre och längre bort från första pricken som man sköt i innan första "varvet" om ni förstår hur jag tänker?

Och då kommer det efter 10 varv bli helt konstigt.. Inte konstigt att man missar då..

Så detta MÅSTE återgärdas ^^ Det jag pysslar med just nu, så sitter med decimaler osv ingame och testar :D haha!

Prova själva, detta kommer ju göra så att även DU kommer aima så mycket bättre :D

Dock drar du ju aldrig 10 drag på musmattan eftervarann, men jag tänker som så att om du har siktet på ett annat ställe på musmattan typ..

Vad är BÄST att ha?

16 personer har röstat

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..