1
Ditt favorit lanspel? Motivera
Postat av Låst konto 244092 den 2 September 2012, 18:12
11 kommentarer · 179 träffar
Tjena. Vet att det finns många lanspelstrådar. Vet också att folk gör dessa trådar hela tiden. Inkl jag. Då man vill ha nya färska spel till dom kommande lanen. Eller några utöver det vanliga som kanske inte nämns i många trådar.
Alla har olika smak. Men nu ska vi ta reda på vilka som verkligen är dom bästa lanspelen.
Då allt du behöver göra i denna tråden är att skriva
1. Det bästa lanspelet du vet
2. Motivera varför
3. Lite bakgrund/genren om spelet
4. Betyg 1-5 - motivera!
5. Vilken genre har dom roligaste lanspelen
Jag börjar.
1. Age of empires 2
2. För man måste samarbeta mycket, planera och så har det en härlig miljö. Man kan också lägga upp det lite hur man vill.
3. Ett gammalt klassiskt strategispel som utspelar sig på medeltiden. Ska bygga upp en stad och samla på sig guld, träd, sten och mat, för att sen bygga armé och förstärka försvaret eller anfallet.
4. Spelet får 3/5. Då det klabbar rätt mycket på nya datorer och man brukar inte hitta varandra på nätverket när man ska lana.
5. Den roligaste genren är strategi. Då man måste samarbeta. bygga tillsammans. Kommunicera och planera :)
Ge nu ditt favorit lanspel till tråden och dela med av dvs förklaringar och motiveringar :)
Alla har olika smak. Men nu ska vi ta reda på vilka som verkligen är dom bästa lanspelen.
Då allt du behöver göra i denna tråden är att skriva
1. Det bästa lanspelet du vet
2. Motivera varför
3. Lite bakgrund/genren om spelet
4. Betyg 1-5 - motivera!
5. Vilken genre har dom roligaste lanspelen
Jag börjar.
1. Age of empires 2
2. För man måste samarbeta mycket, planera och så har det en härlig miljö. Man kan också lägga upp det lite hur man vill.
3. Ett gammalt klassiskt strategispel som utspelar sig på medeltiden. Ska bygga upp en stad och samla på sig guld, träd, sten och mat, för att sen bygga armé och förstärka försvaret eller anfallet.
4. Spelet får 3/5. Då det klabbar rätt mycket på nya datorer och man brukar inte hitta varandra på nätverket när man ska lana.
5. Den roligaste genren är strategi. Då man måste samarbeta. bygga tillsammans. Kommunicera och planera :)
Ge nu ditt favorit lanspel till tråden och dela med av dvs förklaringar och motiveringar :)
Strategispel är roligast på lan?
13 personer har röstat