1
internet problem, titta hit !
Postat av bergstroom den 13 Februari 2012, 22:19
14 kommentarer · 250 träffar
Tjena, idag när jag startade datorn så funkade inte internet, började då med att felsöka problemet utan resultat. Testade även olika portar i modemet, och starta om både dator och modem.
Grejen är den att när jag ansluter internet kabel så blinkar värken lampan på datorn eller modemet som det brukar göra när de är anslutna och får kontakt. Har även testat att installera om modemet, och se fall några drivrutiner fuckat ur sig. Har alltså inbyggt nätverkskort i datorn.
När jag går in på enhetshanteraren så ser jag bara hamachi där.
Nu är frågan om ni vet någon mer lösning eller om de är nätverkskortet som gått sönder, om så fall. Kan de verkligen gå sönder över en natt när den är av ? Har win 7
Tackm ps. Internet funkar för alla andra här hemma förutom mig
Grejen är den att när jag ansluter internet kabel så blinkar värken lampan på datorn eller modemet som det brukar göra när de är anslutna och får kontakt. Har även testat att installera om modemet, och se fall några drivrutiner fuckat ur sig. Har alltså inbyggt nätverkskort i datorn.
När jag går in på enhetshanteraren så ser jag bara hamachi där.
Nu är frågan om ni vet någon mer lösning eller om de är nätverkskortet som gått sönder, om så fall. Kan de verkligen gå sönder över en natt när den är av ? Har win 7
Tackm ps. Internet funkar för alla andra här hemma förutom mig