1
Hjälp med att få nätverket att fungera!
Postat av r0xz den 2 December 2011, 19:08
9 kommentarer · 310 träffar
Ja så här ligger det till, jag har en Netgear CG3100 vilket är ett modem med router inbyggt, den ligger i vardagsrummet bakom tvn. Jag har använt den som en router nu i något år och så men bestämde mig för att köpa en ny router för att öka räck vidden hemma då jag bara hade ungefär 20% koppling till routern när jag är i mitt rum (nere i källaren). Jag har nu dragit en kabel genom golvet ner till köket lite snyggt och där kopplat in en D-Link DIR-635. Routern fungerar hur bra som hällts förutom att inte får ut något internet ur den? xD
Hur kan jag lösa detta problem? Något jag kan tillägga är att jag har resetat båda routrarna och att det lyser rött ur "3an" på modemet, alltså den kabeln som jag kopplat till den nya routern. Så det betyder väll att det är något struligt där i mellan.
MVH
Hur kan jag lösa detta problem? Något jag kan tillägga är att jag har resetat båda routrarna och att det lyser rött ur "3an" på modemet, alltså den kabeln som jag kopplat till den nya routern. Så det betyder väll att det är något struligt där i mellan.
MVH