Dreamhack håller på att göra reklam för sitt oerhört snabba internet, 40gbit, men hur snabbt internet får man verkligen ut? Är det värt att köpa ett 1000mbit nätverkskort, eller får man bara ut 100/100?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
20gbit x2 alltså 20 i D och 20 i B.. De andra hallarna vet jag inte med i vintras vare så. Så du lär förmodligen få ut mer med 1000mbits kort än med 100. :)
i och med att ni sitter på delvis ett lan, så kommer ni kunna fildela mellan varandra sjukt snabbt via dc++. Så igentligen så är inte uppkopplingen så himla viktig.
Jag vet inte hur det går till nu för tiden. Men när jag satt på dhw 2006 så tankade man ner 400gig på några minuter via dc++.
Kommer ihåg att det var två äldre män som hade med sig en jävla server på min rad :P haha. Å jävlar vad porr dem delade med sig :D.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#3, #4, hade ni ett 1gbit nätverksskort när ni mätte?
På Telia's VIP rader i sommras var det 1000mbits portar.
Jag vet inte hur det går till nu för tiden. Men när jag satt på dhw 2006 så tankade man ner 400gig på några minuter via dc++.
Kommer ihåg att det var två äldre män som hade med sig en jävla server på min rad :P haha. Å jävlar vad porr dem delade med sig :D.
Du får 100mbit full duplex, mellan switcharna är det mer än så.