Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

E-Sport Games

Postat av Mumbo den 22 Juni 2011, 02:05
9 kommentarer · 125 träffar
Jag sitter och funderar lite på hur e-sporten kommer att se ut i framtiden. Någon gång kommer Counter-Strike att dö ut. Frågan är om det är nära eller om det kommer leva i ytterligare 10 år till?

Vad jag förstår så har intresset för Starcraft II växt enormt och har övertaget i E-Sport scenen. Prispengarna på events börjar bli högre i SC2 än i CS.

Det som förvånar mig är att ett strategi-spel kan bli större än ett FPS spel. Jag har aldrig fattat mig på strategi. Jag tycker det är segt och tråkigt. Att titta på en match måste väl vara ännu tråkigare än att spela en match? - Det här är hur jag ser på saken, jag har full förståelse för att andra inte håller med mig.

Även fast jag inte spelar CS längre så tycker jag fortfarande att det är jävligt kul att kolla på CS Turneringarna där eliterna spelar som t.ex. Dreamhack. Anledningen till att CS lever idag är ju p.g.a. känslan, skillbaseringen och att det är så lagsports vänligt.

Vad tror ni om framtiden inom E-Sport?
Varför har Starcraft II blivit så stort? Varför Strategi-spel?
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..