Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

n00b, behöver lite hjälp

Postat av skräll den 12 Juni 2011, 00:32
9 kommentarer · 128 träffar
Tjena fragbite!

Känner mig fantastiskt noobig och frustrerad då jag inte ens kan hitta svar via google efter någon timmes sökande, så jag vänder mig till er.

Fallet är så att jag sitter ute i min friggebod och har kopplat upp min laptop via det trådlösa nätverket. Har även en stationär dator här ute och ingen lust att dra en lång jävla kabel eller köpa wifi-kort till den för att koppla upp mig mot internet.

Så jag undrade ifall någon vet ett sätt att använda laptopen för att ge den stationära datorn internet? Kollade lite på lösningar för att bruka en crossover kabel (jag lyckades inte få till det) fast är mest intresserad av vad den lilla telefonkabel porten på baksidan av datorn kallas. Kanske kan använda den för att koppla upp routern och drömma vidare. Eller, jag har ingen aning för att vara ärlig. Kan jag bruka min laptop som host på något vis?

Hoppas något har ett svar på denna luddiga fråga. :)
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..