Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

skulle behöva lite hjälp med datordelar.

Postat av LLGE den 24 Mars 2011, 16:06
6 kommentarer · 184 träffar
Skulle behöva lite hjälp med att plocka ihop delar till ny dator.

Har hittat en del trevliga datorer till bra pris på mrpc.se men de är färdigbyggda så tänkte plocka ihop en dator på komplett istället.

Jag behöver inte någon hårddisk har två stycken här hemma som jag kör på ett tag till. Chassi är inte nödvändigt eftersom jag har mitt gamla men skulle där finnas något billigt så kanske jag tar det. Har också 2x 2g ddr2 800 minnen.

Prisklassen jag tänkt mig är ca 4-5000 kr.

har lite svårt för att veta vilka delar som fungerar med vad så kan någon lägga någon grund för delar så hade det varit väldigt tacksamt.

edit:

det jag sitter på nu är 500w nätagg, geforce 9800gt, 2x 2gb ddr2 minnen, 2x500gb hdd.

Och någon am2 socket processor samt ett söndrigt moderkort. Kanske är mer värt att helt enkelt bara uppgradera moderkortet och processor? Länka såfall till något vettigt där också tack. blev bara väldigt förvirrad när jag läste på olika moderkort
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..