1
Datorn stänger av sig
Postat av 015 den 6 Mars 2011, 22:34
10 kommentarer · 144 träffar
Chacha!
Jag har ett "litet" problem med min dator.
Nu senaste tiden har den börjat stänga av sig helt random efter kanske 10-15 min, även om jag inte spelar eller något.
Ibland kan det även hända att den är igång ~2 timmar.
När den har stängt av sig helt random så går den inte att starta om jag inte drar ut elsladden och låter den stå i typ en minut.
Det började med att min dator dog helt random för 2 veckor sen och jag tänkte att den kanske blev överhettad eftersom det var en koloni av dammråttor i den.
Jag tog ut den i garaget och blåste ur med kompressor och är rätt säker på att jag inte blåste direkt på fläktarna.
Jag har testat kolla så alla sladdar sitter i:
Allt på grafikkortet.
Kollat så sladden till hårddisken sitter i rätt och har testat att byta den.
Alla fläktar snurrar som dem ska.
Har kollat upp hur varmt grafikkortet blir och det ligger på ~40 grader.
CPU:n är inte heller särskilt varm.
En tanke var att VPU-recover skulle hjälpa men det har jag inte ens i mitt CCC, jag har testat att tanka de nyaste drivrutinerna men jag får inte med det.
Kan det vara för att jag har W7 32bit?
Jag har testat allt, tillomed att byta plats på grafikkortet till en annan PCIE-port. Testat att byta plats på RAM-minnena.
INGET hjälper.
Helpz me out.
Edit #1
La precis märke till att mitt nätaggregat är oroande varmt. Det är inte direkt så man bränner sig men det är fortfarande varmt.
Jag har ett "litet" problem med min dator.
Nu senaste tiden har den börjat stänga av sig helt random efter kanske 10-15 min, även om jag inte spelar eller något.
Ibland kan det även hända att den är igång ~2 timmar.
När den har stängt av sig helt random så går den inte att starta om jag inte drar ut elsladden och låter den stå i typ en minut.
Det började med att min dator dog helt random för 2 veckor sen och jag tänkte att den kanske blev överhettad eftersom det var en koloni av dammråttor i den.
Jag tog ut den i garaget och blåste ur med kompressor och är rätt säker på att jag inte blåste direkt på fläktarna.
Jag har testat kolla så alla sladdar sitter i:
Allt på grafikkortet.
Kollat så sladden till hårddisken sitter i rätt och har testat att byta den.
Alla fläktar snurrar som dem ska.
Har kollat upp hur varmt grafikkortet blir och det ligger på ~40 grader.
CPU:n är inte heller särskilt varm.
En tanke var att VPU-recover skulle hjälpa men det har jag inte ens i mitt CCC, jag har testat att tanka de nyaste drivrutinerna men jag får inte med det.
Kan det vara för att jag har W7 32bit?
Jag har testat allt, tillomed att byta plats på grafikkortet till en annan PCIE-port. Testat att byta plats på RAM-minnena.
INGET hjälper.
Helpz me out.
Edit #1
La precis märke till att mitt nätaggregat är oroande varmt. Det är inte direkt så man bränner sig men det är fortfarande varmt.
Min dator =
10 personer har röstat