1
Problem med ny dator.
Postat av Gogg den 1 Mars 2011, 16:01
6 kommentarer · 202 träffar
Tjaa. Köpte en ny dator för ett tag sedan.
QPAD UC Large Black 3mmGaming-musmatta
DVD±RW Samsung 22X DL S-ATA Svart, Bulk, SH-S223C/BEBE
Gigabyte Geforce GTS 450 OC+ 1GBG DDR5, (830Mhz), 2xDVI, mini HDMI, HDTV, with Cuda
Western Digital 1TB Caviar Green WD10EARS 64MB
Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 Intel i5/i7
Saga II 500
ASrock H55DE3
Intel® Core i5 760, 2.8GHz 8MB
Det var vad jag köpte.
Sen fick jag ett Windows 7 av en kompis som fungerar klockrent för han och för alla andra som kör det. Men när jag kör det så blir allt konstigt. Har även provar med ett ex. antal olika Windows. Problemet är att jag sitter och spelar så kan datorn bara dö. Den bara hänger sig. Precis som den skulle bli för varm. Men det är inte problemet redan kollat. Och ibland kan den hänga sig igenom bara att stå igång så kommer man några timmar senare så har den låst sig. Eller kan man sitta och göra något annat så får man fram att han dumpar fysisktminne. Någon som kan veta vad det är för fel. känns lite konstigt på en helt ny dator.
MVH Jeff.
QPAD UC Large Black 3mmGaming-musmatta
DVD±RW Samsung 22X DL S-ATA Svart, Bulk, SH-S223C/BEBE
Gigabyte Geforce GTS 450 OC+ 1GBG DDR5, (830Mhz), 2xDVI, mini HDMI, HDTV, with Cuda
Western Digital 1TB Caviar Green WD10EARS 64MB
Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 Intel i5/i7
Saga II 500
ASrock H55DE3
Intel® Core i5 760, 2.8GHz 8MB
Det var vad jag köpte.
Sen fick jag ett Windows 7 av en kompis som fungerar klockrent för han och för alla andra som kör det. Men när jag kör det så blir allt konstigt. Har även provar med ett ex. antal olika Windows. Problemet är att jag sitter och spelar så kan datorn bara dö. Den bara hänger sig. Precis som den skulle bli för varm. Men det är inte problemet redan kollat. Och ibland kan den hänga sig igenom bara att stå igång så kommer man några timmar senare så har den låst sig. Eller kan man sitta och göra något annat så får man fram att han dumpar fysisktminne. Någon som kan veta vad det är för fel. känns lite konstigt på en helt ny dator.
MVH Jeff.