Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Moderkortet är bättre.
Processorn är bättre.
Grafikkortet är bättre.
Hårddisken är bättre.
Du fick en SSD (väldigt snabb hårddisk för OS och spel).
Chassiet är bättre.
Kylaren är bättre.
Beroende på vad du vill spela skulle jag lagt på lite mer pengar och köpt tex http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/212188/datordelar
Sen tagit hddn från gamla datorn för att spara film/musik etc på. (om du inte planerar att sälja din gamla)
Som många andra påpekat finns operativsystem att ladda hem, dock på mindre lagligt sätt, så det tänker jag inte gå in på.
Kan du ingenting om datorbygge och inte har nån kompis som kan hjälpa dig så kan du ju lägga till bygge + testning av dator, annars är det inte så svårt som vissa får det att verka om du bara läser guider och inte stressar när du sätter ihop allt.
#12s paket ser bra ut, dock hade jag nog lagt ner mer pengar på moderkortet.
Plus att jag _hört_ (inget jag har testat/varit med om, då jag inte har ett R3) att det luktar varmt gummi i typ 2 veckor från chassit pga det ljuddämpande materialet. Plus att lådan lär väga apmycket, inte så kul om man vill dra med sig den nånstans där det finns trappor :p
Men gillar man lukten av varmt gummi, och en utmaning när man ska lana samt att man inte vill ha en snabbare dator (såg att #12 inte lagt med en SSD? så är #12s paket helt okej.
600 över din budget, bättre lär du inte få för att maxa i spel, samt att du har möjlighet att köpa till ett extra 570 och köra SLI, SSD med osv osv.
tänkte att du hade en budget på 10k :P såg inte att du inte hade någon, men det är värt att lägga till den där 1000-lappen och bygga själv samt köra piratkopierat OS, du förlorar så mkt prestanda annars
#15 men varför ska han köra med gamla socket 1156 om han endå ska lägga 10k+? när han kan få mycket bättre prestanda med socket 1155 för lite mindre än 10k..
#16, då får han vänta en månad innan han kan köpa sin dator, utgick från att han skulle köpa den snart, men kan han vänta tills nya moderkorten kommer, så självklart 1155.
#17, precis som jag skriver, han förlorar så mkt prestanda på det, därför jag tipsa om det, vill han ha montering får han dra ner på grafikkort eller ta bort SSD, eller plusa på 800 till, kanske inte så kul?
#20, vad får du 15 lax ifrån? :P mitt förslag kostar 10600
#21, i5 har inte hyperthreading, så känns dumt att inte välja i7an i 1155, samt att modulärt nästan är ett krav tycker jag, det får kosta några 100 till, samt att han inte kan uppgradera till crossfire då du valt ett för klent agg dessutom för det. man får tänka lite framåt också. SSD kan vara kul att ha, och så får han montera själv?
#23 - Han verkar inte vara den dator-kunniga typen eftersom han inte kan bygga det själv, dvs att han inte kommer klocka eller något liknande, därav kan han köra på en i5'a.
Nätagget är inte för klent, och modulärt e skitsamma, man kan ju dra kablarna lite snyggt?
SSD kan va bra o ha, men det går inte in i budgeten om han inte kan bygga själv?
#23 tyckte jag såg nån inetlänk med en dator för 15k.
#25 tycker du undervärderar SSD lite, och även om det går över budgeten är det endå nått alla nya datorer BÖR ha (om man inte köper nått fujitsu siemens skräp på elgiganten, men då får man skylla sigsjälv)
Huruvida han ska ha i5 eller i7 pga HT beror ju på om han vågar sig in i BIOS för att slå på det,då det vanligtvis är avslaget by default, annars är i7an fortfarande bättre än i5an. och om han vågar sig in på SweC och läser nån guide samt följer den till punkt och pricka (och köper en 2600k) så kommer han ju få markant högre prestanda. okej i5an finns ju också med upplåst multipel, men jag tycker fortfarande i7 är att föredra.
Sen tycker jag du är lite dum som väljer 1600Mhz minnen, för om han endå inte vågar sig in i BIOS kommer minnerna gå i 1333Mhz.
Prisvärd skulle jag väl inte vilja påstå, då skulle jag isf tagit mindre RAM, mkt bättre processor, mindre kylning, mindre psu, sämre DVD brännare, monterat själv osv..
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Här har du:
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/204229/2011-02-16
Moderkortet är bättre.
Processorn är bättre.
Grafikkortet är bättre.
Hårddisken är bättre.
Du fick en SSD (väldigt snabb hårddisk för OS och spel).
Chassiet är bättre.
Kylaren är bättre.
Allt det för bara 300kr mer.
Nej men Black Ops , Mw2 , Cs , Cod 4 , WoW , HoN , Trackmania , F1 , Css , Sen brink när det kommer ut.
Sen att den ska kunna vara på länge så man kan hosta saker , ladda ner under natten o sen spela när man vaknar utan lagg.
Skrivet med min Android-mobil
Sen tagit hddn från gamla datorn för att spara film/musik etc på. (om du inte planerar att sälja din gamla)
Som många andra påpekat finns operativsystem att ladda hem, dock på mindre lagligt sätt, så det tänker jag inte gå in på.
Kan du ingenting om datorbygge och inte har nån kompis som kan hjälpa dig så kan du ju lägga till bygge + testning av dator, annars är det inte så svårt som vissa får det att verka om du bara läser guider och inte stressar när du sätter ihop allt.
ligger under budget. moderkortet kan ses över
Plus att jag _hört_ (inget jag har testat/varit med om, då jag inte har ett R3) att det luktar varmt gummi i typ 2 veckor från chassit pga det ljuddämpande materialet. Plus att lådan lär väga apmycket, inte så kul om man vill dra med sig den nånstans där det finns trappor :p
Men gillar man lukten av varmt gummi, och en utmaning när man ska lana samt att man inte vill ha en snabbare dator (såg att #12 inte lagt med en SSD? så är #12s paket helt okej.
600 över din budget, bättre lär du inte få för att maxa i spel, samt att du har möjlighet att köpa till ett extra 570 och köra SLI, SSD med osv osv.
tänkte att du hade en budget på 10k :P såg inte att du inte hade någon, men det är värt att lägga till den där 1000-lappen och bygga själv samt köra piratkopierat OS, du förlorar så mkt prestanda annars
#0 Kan slänga ihop något lite snabbt, vänta lite!
#17, precis som jag skriver, han förlorar så mkt prestanda på det, därför jag tipsa om det, vill han ha montering får han dra ner på grafikkort eller ta bort SSD, eller plusa på 800 till, kanske inte så kul?
där har du en dator som maxar allt i dags läget.
(:
#21, i5 har inte hyperthreading, så känns dumt att inte välja i7an i 1155, samt att modulärt nästan är ett krav tycker jag, det får kosta några 100 till, samt att han inte kan uppgradera till crossfire då du valt ett för klent agg dessutom för det. man får tänka lite framåt också. SSD kan vara kul att ha, och så får han montera själv?
Nätagget är inte för klent, och modulärt e skitsamma, man kan ju dra kablarna lite snyggt?
SSD kan va bra o ha, men det går inte in i budgeten om han inte kan bygga själv?
#25 tycker du undervärderar SSD lite, och även om det går över budgeten är det endå nått alla nya datorer BÖR ha (om man inte köper nått fujitsu siemens skräp på elgiganten, men då får man skylla sigsjälv)
Huruvida han ska ha i5 eller i7 pga HT beror ju på om han vågar sig in i BIOS för att slå på det,då det vanligtvis är avslaget by default, annars är i7an fortfarande bättre än i5an. och om han vågar sig in på SweC och läser nån guide samt följer den till punkt och pricka (och köper en 2600k) så kommer han ju få markant högre prestanda. okej i5an finns ju också med upplåst multipel, men jag tycker fortfarande i7 är att föredra.
Sen tycker jag du är lite dum som väljer 1600Mhz minnen, för om han endå inte vågar sig in i BIOS kommer minnerna gå i 1333Mhz.
http://i51.tinypic.com/2a4zw1s .jpg
Man ser inte hela beskrivning, men sök på produkterna!