Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

till er med sandy bridge moderkort

Postat av markel0n den 4 Februari 2011, 16:25
10 kommentarer · 242 träffar
Hej! (Wall-of-text varning, bara till dom intresserade inom ämnet)

Hur gör ni nu i allt detta?
Skickar ni som jag tillbaks moderkortet för att få pengarna tillbaka, eller behåller ni det och väntar på ersättningskort?

Alla moderkortstillverkare förutom ASrock har gett alla sina kunder 100 % rätt till att få pengarna tillbaka på återköp, då kommer jag nu till frågan, skickar ni tillbaks era moderkort redan nu för återköp?

Som tur är så valde man ASUS som moderkortstillverkare och dom är väl den tillverkaren som har skött detta bäst hitills, enligt dom spelar det ingen roll om du själv har skadat moderkortet på något sätt som inte går på garantin, eftersom att intel avslöjat att det är tillverkningsfel på alla inblandade moderkort.

Detta är lite blandat från ASUS hemsida angående det inträffade:
(Översatt med Google translate till svenska)

"Som nämnts ovan kan du välja att returnera alla berörda produkter till ASUS för en swap eller försäljning tillbaka"

""Vi kommer att ge totalt garantiservice för att maximera databehandling och användbarhet, eftersom varje ASUS Produkten levereras med en kompromisslös kvalitet löfte. Detta innefattar bekymmersfria retur och / eller utbyte av samtliga berörda ASUS produkter. Vi gör allt detta med omedelbar verkan - och som ett första steg har transporter av nuvarande ASUS Sandy Bridge-baserade produkter har stoppats. Upphävandet omfattar alla distribution och detaljhandel kanaler - ASUS endast säljer kvalitetssäkrade produkter, vid alla tider och i alla produktsegment. "

Ringde även upp ASUS för att kolla upp detta, och ungefär såhär löd samtalet:

- Hej. Jag har ett moderkort från ASUS. Hur går det till när jag skickar tillbaks denna?
Vad händer om det är någon skada på moderkortet som inte täcks av garantin, gör det då att jag inte har rätt till pengarna tillbaks eller ett nytt moderkort?

- Hej, eftersom att detta är ett välkänt tillverkningsfel så har du full rätt att få pengarna tillbaks eller vänta på ett ersättningskort, eftersom att detta fel även har intygats av intel så har du oavsett om du på något sätt skadat moderkortet fortfarande rätt till pengarna tillbaka eller en ny produkt.

"Alla garantier för berörda moderkort kommer att återställas för att ge dig tillräckligt med tid att utföra alla slags utbyten. "

Visst är detta väldigt schyst av dom att dom gör så, men jag fick en liten fundering. Dom som har moderkort från exempelvis ASrock då, som inte gått ut med att man har rätt till återköp eller utbyte än, är inte dom mer eller mindre tvungna att gå med på det, eller är det ASUS och övriga tillverkare som är mycket schystare?
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..