Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Säkerhetsmeddelanden UAC= Problem!

Postat av Martin. den 21 Januari 2011, 16:18
5 kommentarer · 126 träffar
Hej!
Jag har ett problem när jag startade min dator idag och skulle spela lite cs så kom det upp en röd ikon i nedre hörn Högersidan som heter Säkerhetsmedelanden. Kom även fram en vit ruta som hänvisa till den eller vad man ska säja en "pratbubbla" där det stog ungefär.
Kontrolera dina Säkerhetsinstälningar.!

När jag klickar på den symbolen kommer jag till Windows Säkerhetscenter och under menyn Andra säkerhetsinställningar var alla säkerheter avmarkerade så markerade dom men.
Får inte säkerheten
Kontroll av användarkonton (UAC) aktiverat den "Ploppar" av hela tiden. Men Säkerhetsinställningar för internet fick jag på.

Undrar hur tusan jag ska kunna aktivera UAC.
Jag är administratör osv så jag kan ju ändra allt.
Läste i hjälpen man kan få och där står det bara att UAC är ett skydd som gör att man måste axeptera antingen med administratör lösenordet om man ska ladda ner ett program för att förhindra spionprogram och oönskat material.

Och att UAC bör va aktiverat för att skydda datorn mot virus, spioner...
Hur ska jag få på det? Har klickat i den och försökt starta om datorn för att inställningarna ska gälla men fungerar inte.

Det är bara jag som använder datorn i familjen. Så är ingen som ändrat det (bara jag som kommer in på min dator).

Kan det vara skadligt för datorn? Kan det vara så att jag har virus som gör att den går av för att den ska kunna använda hela datorn utan administratörens axepterande?
För det är ju det UAC gör, så att man måste ha lösen för att göra vissa saker om man inte är administratör för datorn dvs om UAC är aktivt.

när den är av kan det va så att någon kan se mina lösenord osv?

Tack för hjälpen!

Bjuder på stavfel.

Disk: Farligt? Vad ska jag göra?

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..