Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator som krånglar

Postat av ZoNIe- den 28 December 2010, 17:24
5 kommentarer · 164 träffar
Shänna

Har ett datorproblem som är ruggit irriterande och kan inte fatta vad felet är.. ska beskriva problemet och kom gärna med tips och kunskap!!

Min Dator atm:

Intel C2D E6600 2,6ghz

Corsair 800 mhz 2x1024gb

GTX 460 1GB OC (Geforce 8800GTS 320mb innan)

650 w corsair nätagg

Asus P5H DH DELUXE Moderkort

500 gb wd 7200 rpm.

Jo, min dator har fungerat felfritt i alla år fram tills ungefär 1 ½ månad sedan. Den började då stänga av sig självt helt plötsligt. Jag började då felsöka komponenter i datorn och körde ram-minnes tester, bytt nätaggregat och även en annan hårddisk. Den stängde fortf bara av sig. Jag testade sen att byta grafikkort till ett äldre jag har liggandes här hemma (7950GT 512MB) och då funkade datorn helt plötsligt... Men detta höll inte pga att spel som Black Ops laggade så bestämde mig för att hyvla ett nytt grafikkort. Beslutade alltså att det var grafikkortet som det var fel på.

Nu kommer det jobbiga..

Blev ett GTX 460 kort som ni kan se ovan så jag skulle kunna spela Black Ops. Allt flöt på ruggit fint och det var frid och fröjd i kanske 3 veckor. Sedan började datorn låsa sig ibland, kunde vara när som helst, alltså mitt i en chatt-konversation, mitt i surfandet, mitt i ett spel osv. Men kanske bara en gång om dagen eller så.

Nu har det här jävla frysandet gått över till BOOM-avstängning och datorn stänger av sig självt och går sedan inte att starta förrän 2-3 minuter. Man kommer bara till BIOS-laddningen sen dör den. Men ibland fryser den sig också. Då laggar även ljudet ihop, te.x om man sitter i skype och en person pratar och datorn dör så upprepas ljudet i hörlurarna och bilden fastnar. Skitskumt...

PLZ Fragbite vad kan det vara fel på? Har som sagt testat bytt minnerna innan samt felsökt de jag har i, har testat med ett 600W ACE nätaggregat samt köpt en ny hårddisk.... Har även formaterat X antal gånger och har inget jävla virus.. Så onödiga kommentarer är icke acceptabelt.

Datorn har inte heller varit överhettad, moderkort samt cpu ligger på stabila 25-30 grader och 40 vid spelande. GPU'n på 40-55 och Hårddisken på 20-30 grader. Jag vet att överhettning kan vara en orsak till att en dator bara stendör eller fryser sig men har helt normala temperaturer.. :/

Sry för den långa helvetes texthoran men ville förklara så djupt som möjligt.

Tack på förhandwaldus // Man Utd Legend
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..