Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Behöver jag ny dator? (1.6+FL)

Postat av Marko Kask den 21 December 2010, 23:22
4 kommentarer · 46 träffar
Jag undrar om jag behöver köpa en ny dator eller om jag kan fixa mitt lagg på något annat vis. Jag känner av lagget när jag lirar 1.6 och gör låtar i FLStudio.

FPS-droppar ständigt när jag lirar hns, speciellt när det är mycket folk inne. Plus börjar det lagga något enorm i FlStudio när man har kommit in en bit i projektet, kan inte ens spela upp det jag håller på med i fl utan måste spara till .mp3 och lyssna.

Så, behöver jag köpa nya delar eller kan jag fixa det på annat vis? Här är mina datordelar jag har just nu.

Nätdel: Axpertec Xion 500W Version 2.20

Grafikkort: ATI Radeon X800 XT

RAM: 2 Gigabyte

Moderkort: Asus P5GDC

Processor: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.40Ghz

Så ser min dator ut. Behöver jag ny för att klara 1.6 med 100 fps samt fl studio utan lagg?

Kan tillägga att jag har haft denna dator i säkert 5 år och den har klarat 1.6 till 100 fps till och från, vet inte riktigt varför.

Ni som kan datorer kan väl länka en som klarar 1.6 100 fps till minsta möjliga pris som möjligt. Chassi, hårddiskar, cdläsare och ljudkort behövs ej.

Tack.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..