Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Laptop problem, överhettas snabbt.

Postat av Linusbullen den 26 November 2010, 23:13
6 kommentarer · 214 träffar
Tja.
Jag har en laptop (HP Pavilion dv6700, 2 år gammal) som på den senaste tiden börjat krångla otroligt mycket.
Det räcker med att jag har något krävande igång i 10 minuter(typ som Left4Dead), då den hunnit gå upp i 110grader och stängs av pga värmen.
Jag använder mig både av en kylplatta som laptopen står på, och även en fläkt på skrivbordet riktad mot datorn för att kyla ner den.
Det hjälpte till en början, men inte längre.

Jag har även nyligen ominstallerat datorn från Windows Vista till Windows 7.
När jag gjort det märkte jag att datorn fungerade mycket snabbare, men datorn blev också extremt tyst av sig efter ominstallationen.
Som om fläkten dött eller något liknande.

Det jag försökt göra för att åtgärda problemet är att öppna 2 luckor på undersidan av laptopen och dammsugit av. (Det var sjukt mycket damm)
Och även använt mig av tryckluft för att rengöra runt omkring fläkten, men det har inte gett något resultat.

När jag gick in med den till ONOFF för att kolla vad det skulle kosta att reparera datorn, skulle det gå på 7000 kr vilket jag helst vill undvika eftersom jag spenderat 14000 kr på denna datorn.

Och om det nu är så att det är onödigt att reparera datorn så skulle lite tips på bra men inte allt för dyra stationära speldatorer vara bra.

Och jag tänkte att det måste finnas någon här på FB med tips om hur man kan göra för att kyla ner datorn, eller göra något annat för att fixa problemet.

Är oerhört tacksam för alla hjälpsamma och seriösa svar.

Vad är ett rimligt pris för en bra speldator?

15 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..