Som topic lyder så går datorn upp i varv när jag spelar CS 1.6. Datorn är nyformaterad och det har aldrig hänt förut (förutom när jag har laddat ner nån värdelös drivrutin till grafikkortet eller spelat Source och andra mer krävande spel). Har stängt av en processorkärna men det tycktes inte hjälpa.
Nån som vet hur man kan fixa detta på ett enkelt sätt? Helst permanent.
Tack på förhud.
Rensa datorn på damm också, det kan vara så att en fläkt inte fungerar som den ska.
Det orsakar ju inga problem direkt, men det är ganska jobbigt att lyssna på skiten när den stegrar upp och ner i varv hela tiden.
Sen kan du kolla datorn med programmet "Everest", för att få veta alla temperaturer. Återkom med några värden så får vi se vad vi har att jobba med.
Du kan även ha drivrutinerna lagda på varandra, vilket inte är bra. Avinstallera drivrutinerna, kör programmet "Driversweeper" och starta sedan om datorn. Installera drivrutinerna igen.
http://www.guru3d.com/category /driversweeper /
Installer ade även en äldre drivrutin till grafikkortet och nu går datorn inte upp i varv lika mycket verkar det som. Jävla skumt det där.
Everest begrep jag mig inte på. Är nog lite för trött för att pilla med sånt just nu. :P
Edit: Nu började skiten igen...