Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Helt ny dator kraschade - fungerar inte

Postat av shewt den 9 November 2010, 22:37
5 kommentarer · 150 träffar
Hejsan. Jag fick min nya dator från komplett.se idag efter att tidigare varit tvungen att skicka tillbaka den, (Skärmen, Musen och Tangentbordet vägrade fungera då jag satte på datorn).

Denna gången så fungerade allt bra ibörjan. Windows gick igång på rätt sätt och allt verkade fungera. Installerade de nödvändigaste programmen (Skype, VLC, MSN, Spotify) etc etc. Inget farligt.

Installerade också Battlefield: Bad company 2. Satte på högsta grafikinställningarna och allt flöt på i singleplayer. Bestämde mig för att tabba ut en gång och då flimmrade skärmen till och det såg ut som grafikkortet tog en smäll av något. Sen blev skärmen svart, försökte starta om men inget hände.
Fläktarna går igång när jag startar datorn. Hårddiskarna snurrar och grafikkortet fungerar. Ibland får jag bild på skärmen och ser början av uppstarten (BIOS i guess). Men sen blir skärmen helt svart och ingen signal upptas.

Datorn är bestående av:
Chassi:
Cooler Master CM Storm.

Strömförsörjning:
Cooler Master Silent Pro M700 700W PSU ATX 12V V2.3

Moderkort:
Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 AMD

Processorer:
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Six Core, 3,2Ghz/3,6GHz Turbo

Vattenkylning för CPU:
Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare Socket 775/1156/1366

DDR3 minne:
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Grafikkort Crossfire X:
XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725MHz

Grafikkort Crossfire X:
XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725MHz

Hårddisk:
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

Hårddisk 2:
Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

Windows 7 Home Premium 64bit

Eftersom datorn är konfigurerad ifrån komplett så gissar jag på att alla delar passar tillsammans, men eftersom att jag nu är tvungen att behöva ha skickat tillbaka den 2 GÅNGER på reparation börjar jag tro att kombinationen av mina datorkomponenter är felaktig
Föregående tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..