1
"No Signal Detected"
Postat av chillarn123 den 8 November 2010, 16:29
5 kommentarer · 222 träffar
Tjena.
Jo, det är som så här att jag har kopplat en Benq ( G2222HDL ) till min laptop via en DVI kabel med en VGA converter.
( Varför jag drar converter är för att jag bara har VGA ingång på min laptop. )
Problemet.
När jag ställer in i windows till 2 skärmar, så får jag "No signal detected".
Reserv lösning.
Jag har tidigare kört med en VGA kabel ifrån skärm till min laptop. Då har jag fått kontakt, men det blev så jävla flimmrigt på skärmen då. Dock tror jag att det har med Hzsen att göra med.
Jag vet inte riktigt vad som skall göras åt det här.
Jag har provat att dra åt kablarna som fan, men får bara upp att "Cabel is connected" och efter någon sekund så får jag upp "No signal detected".
Så är det någon inställning jag skall göra i windows eller? Jag menar, det fungerar ju med VGA kabel...
HJÄÄÄLP!
Jo, det är som så här att jag har kopplat en Benq ( G2222HDL ) till min laptop via en DVI kabel med en VGA converter.
( Varför jag drar converter är för att jag bara har VGA ingång på min laptop. )
Problemet.
När jag ställer in i windows till 2 skärmar, så får jag "No signal detected".
Reserv lösning.
Jag har tidigare kört med en VGA kabel ifrån skärm till min laptop. Då har jag fått kontakt, men det blev så jävla flimmrigt på skärmen då. Dock tror jag att det har med Hzsen att göra med.
Jag vet inte riktigt vad som skall göras åt det här.
Jag har provat att dra åt kablarna som fan, men får bara upp att "Cabel is connected" och efter någon sekund så får jag upp "No signal detected".
Så är det någon inställning jag skall göra i windows eller? Jag menar, det fungerar ju med VGA kabel...
HJÄÄÄLP!