1
Behöver ny skärm.
Postat av zlakke den 4 November 2010, 19:51
9 kommentarer · 108 träffar
God kväll, fragbite.
Sitter på LAN och skulle köra in alla sladdar osv, allt fungerade.
Skulle installera något program på datorn, sen efter det skulle man reboota för att programmet skulle fungera.
Rebootade, alltså.
Men när jag startade datorn fungerade inte skärmen?
Dvs, skärmen fick ingen signal från själva datorn, när man stängde av skärmen och satte på den igen så stod det på skärmen:
"Monitor going to sleep."
Om och om igen. Jag blev less på att försöka efter 2timmar och nu har jag gett upp och sitter här och lirar med en 15" tjock jävla CRT-skärm.
Najs l skärm att lira på, men jävligt olämplig för film osv, som jag ofta kollar på.
Så jag frågar er på fragbite om ni antingen har en lösning på problemet eller en länk till en prisvärd skärm helst under 2k?
Har kollat på Samsung Syncmaster 120Hz, riktigt najs.
Men vill gärna ha en lite billigare, så ge mig gärna lite tips :)
Tack!
Sitter på LAN och skulle köra in alla sladdar osv, allt fungerade.
Skulle installera något program på datorn, sen efter det skulle man reboota för att programmet skulle fungera.
Rebootade, alltså.
Men när jag startade datorn fungerade inte skärmen?
Dvs, skärmen fick ingen signal från själva datorn, när man stängde av skärmen och satte på den igen så stod det på skärmen:
"Monitor going to sleep."
Om och om igen. Jag blev less på att försöka efter 2timmar och nu har jag gett upp och sitter här och lirar med en 15" tjock jävla CRT-skärm.
Najs l skärm att lira på, men jävligt olämplig för film osv, som jag ofta kollar på.
Så jag frågar er på fragbite om ni antingen har en lösning på problemet eller en länk till en prisvärd skärm helst under 2k?
Har kollat på Samsung Syncmaster 120Hz, riktigt najs.
Men vill gärna ha en lite billigare, så ge mig gärna lite tips :)
Tack!