Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

D-Link DIR-655 installation, hjälp

Postat av JoachimleGrand den 18 September 2010, 14:50
10 kommentarer · 987 träffar
Hej, just nu sitter jag på en ADSL lina 24/Mbit från Glocalnet med ett Modem som heter Thomson TG585 v7. Efter jag har haft mycket strul med detta valde jag att gå på jakt efter nåt nyare och bättre helt enkelt.

Gick in på prisjakt och började leta efter nåt nytt. Hittade då D-Link DIR-655 som var rankad etta på hemsidan och sagt och gjort köpte jag den idag.

När jag kom hem och började kolla igenom lite på prylarna fick jag en fråga i huvudet: Måste jag ha ett Modem till den här eller kan jag bara koppla den till ADSL sladden och ha den som ett Modem och Router (Precis som med min nuvarande Thomson). Och varför jag fick upp frågan var för från ADSL jacket har jag en "smalare" sladd än en vanlig internetsladd, ni förstår säkert vad jag menar och på Thomsonen finns en port där den passar perfekt, alltså en mindre port men på D-Linken under "Internet" porten där den borde sitta är den porten större (som en vanlig Internetsladds port) dock kan jag trycka in den i porten och få ett litet klick men inget mer händer (ingen lampa lyser osv).

Denna fråga är fortfarande obesvarad och jag har testat mig lite fram och tillbaka utan positiva resultat.

Först och främst följde jag manualen och gjorde som den sa: I med strömkabel, starta routern, koppla till en internetsladd i en av LANportarna och sen till datorn. Sagt och gjort drog jag ur min Internetsladd som är kopplad till datorn från Thomsonen och in med den i D-Linken. Nu gick det inte mer, det stod att kopplingen var fel. Förstod inte vad jag gjort fel, eftersom jag klart och tydligt såg på bilderna hur jag skulle göra.

Istället testade jag att ha kvar Thomson modemet, med ADSL sladden i, och tryckte in en internetsladd i en av LAN portarna på Thomsonen och drog sedan in den i den "stora Internet" porten på D-Linken. Nu började även lampan lysa, att jag fick kontakt med Internet. Jag startade Manualen på CDn och kom förbi steget jag var fast på förut. Kom hela vägen till slutet då den skulle testa Internet anslutningen, vilket den inte klarade och det stod ett felmeddelande att jag bör kontrollera DSL anslutning och andra kablar.

Nu är jag fast och vet inte vad jag ska göra, skulle gärna ringa D-Links support men den är stängd under helgen och vill gärna få igång skiten ikväll.

ALL HJÄLP UPPSKATTAS ENORMT - Är även lite "nybörjare" på denna fronten så förklara gärna på ett enkelt sätt. Tack och hej.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..