Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

MSI GX640 GPU ej 100%

Postat av Hvass den 7 September 2010, 22:08
0 kommentarer · 151 träffar
Hej

Har precis köpt en MSI GX640 laptop och har noterat en sak angående grafikkortet. När jag spelar spel tex Battlefield Bad Company 2 på datorn, verkar inte GPUn köra max. Jag kan se detta genom att ha CCC uppe på en annan skärm, samt Cpu-z som säger att grafikkortets aktivitet mer än ofta ligger på runt 50%, går upp till 80-90 ibland men droppar ofta ner till 50%.

Säg att jag tex står i ett hus på BBC2 där det inte är så krävande att vistas, så går kortet ner till 50% och när jag sedan ska gå ut ur huset laggar det till ett par sekunder för kortet inte är "redo" för så mycket mer att läsa in ( ligger och softar på 50%) därför tar det ett tag för det att komma upp till 80-90%

Jag vet att jag har laptopen i High Performance, vet om problemet med PCI-E x1, så det är inte det.

Min fråga är helt enkelt om det ska vara så här eller om man kan göra så ( eller om det egentligen ska vara så ) att kortet konstant ligger på 100%

Vore gaaaalet tacksam för svar, vet inte om jag ska ringa support eller om det ska vara så här.

MVH Hvass
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..