1
Byggt ny dator, Piper vid uppstart :(
Postat av Noztalgi den 25 Augusti 2010, 21:29
26 kommentarer · 246 träffar
Hejsan allihopa
Ärsåhär att jag köpt en ny dator som jag börja bygga på idag
Setupen är
Grafikkort - Zotac GeForce GTX465 1GB
Moderkort - Gigabyte GA-MA770T-UD3
Processor - AMD Phenom II X4 945
RAM - Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 2GB
Nätagg - Axpertec Xion 630W Version 2.20 SLI Ready
Hårddiskar, CD läsare osv tog jag ifrån min andra dator som fungerar till 100%
Saken är som såhär att det kommer ingen bild när jag startar och piper 4stycken långa pip och sedan en liten pause och så fortsätter den med samma grej.. Läste först på internet där många sa att det var RAMMET vilket jag åkte och byte ut men utan resultat, Nu kom jag på att det gick kolla i moderbords guiden och se vad det betydde enligt den så var det grafikortet som inte var inkopplat riktigt, testade koppla på olika sätt med nya och gammla kablar osv utan resultat så stack över till en polare låna hans grafikort men pipet återstår någon som e grymt haj på detta som kanske har en anning om vad det är..
Ärsåhär att jag köpt en ny dator som jag börja bygga på idag
Setupen är
Grafikkort - Zotac GeForce GTX465 1GB
Moderkort - Gigabyte GA-MA770T-UD3
Processor - AMD Phenom II X4 945
RAM - Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 2GB
Nätagg - Axpertec Xion 630W Version 2.20 SLI Ready
Hårddiskar, CD läsare osv tog jag ifrån min andra dator som fungerar till 100%
Saken är som såhär att det kommer ingen bild när jag startar och piper 4stycken långa pip och sedan en liten pause och så fortsätter den med samma grej.. Läste först på internet där många sa att det var RAMMET vilket jag åkte och byte ut men utan resultat, Nu kom jag på att det gick kolla i moderbords guiden och se vad det betydde enligt den så var det grafikortet som inte var inkopplat riktigt, testade koppla på olika sätt med nya och gammla kablar osv utan resultat så stack över till en polare låna hans grafikort men pipet återstår någon som e grymt haj på detta som kanske har en anning om vad det är..