Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med datorn

Postat av Rogga@bice den 20 Juli 2010, 16:59
7 kommentarer · 102 träffar
Hej!

Jag har fått lite problem med min dator. Det hela började med att jag skulle formatera om datorn.

Det visade sig att skivan var trasig och den kunde inte kopiera alla filer, utan någon enstaka var trasig.
Sen formaterar jag den igen och då var det bara en fil som var trasig.

Så allt funkade tills jag kom in till skrivbordet och skulle tanka hem grafikdrivisarna. Då började hårddisken låta som bara den och den dog direkt så fort jag skulle installera drivisarna. Jag har SATA disk.
Testade med två st. PATA diskar men det stod då "Reboot and select proper device or insert boot media in boot device and press a key".

Så idag fixade jag en SATA disk, som jag har haft hela tiden. Då sätter jag in SATA kablarna i disken och startar.
Då står det exakt samma sak som det har gjort hela tiden.
Jag har testat att sätta CD/DVD i första läge i BIOS, men det står likadant då också.
Så jag kan ju inte formatera heller.

Har ett flertal skivor och jag vet att minst två av dom fungerar som dom ska.
Jag har testat att ta ut batteriet i BIOS. Bytt sladdar mellan hårddisken o.s.v.

Har ni haft samma problem som jag, eller vet ni hur jag kan gå tillväga för att ordna detta. Hjälp mig då gärna :)
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..