Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårddisks problem

Postat av Sk Fiskpinnen den 8 Juli 2010, 22:53
10 kommentarer · 206 träffar
Hej. Jag har ett problem och jag erkänner direkt att jag inte är speciellt bra på hårdvara. Nu är det så här att jag precis köpt en ny hårdisk till min burk. Men jag får den inte att lira.

Min dator är ca 3 år gammal jag kör xp 32 bitars sp 3 media center editon. Jag har bytt delar genom åren ex Ram minnen och Graffekort. Och nu var det dags att byta hårddiskar då jag lirade på x2 Wd 250 gb sata diskar. Och bytte ut den jag inte hade operativsystemet på. Den disk jag bytte till är också en sata disk då en Caviar green 1.5tb sata.
Länk: http://www.netonnet.se/art/dat or/datorkomponenter/intern-har ddisk/sata-3_5-tum/WesternDigi talCaviarGreen15TBSATA2/127087 .4053 /

Det jag gjorde var att jag helt enkelt kopplade ur och tog bort min förra och stoppade in och kopplade in den nya 1.5tb:en. Fast den vill liksom inte lira. För jag kan se i bios att den finns, Men det kommer inte upp en D:\\\\ eller vad man ska säga. Nu undrar jag hur jag ska göra. För den lila information jag fick står det bara 3 stycken punkter.

1. Windows xp, multi partition and cloning software users - use WD Align software availabe at. sen en länk

2. Windows xp single partition - set jumpers 7-8 priors to installation or use WD align SW

3. all other OS configurations - drive is ready to use as is.

Nu frågar jag om jag bara ska lira spel/musik/film/photoshop/ och liknande program behöver jag 2 partitoner och om så varför? eller räcker det med en? Och hur "installerar" jag den? Genom bios eller ska den bara lira som den är? det jag undrar helt enkelt är hur jag får den att funka.

Tack på förhand
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..