Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny dator = Problem

Postat av Hypp3 den 30 Juni 2010, 23:28
3 kommentarer · 122 träffar
Fick hem den nya datorn idag som jag under kvällen har byggt ihop (då jag beställde den i delar). Det är mitt första "bygge" kan jag tillägga.

Datorn:
Ace RawDeal Plus 520W psp
Asus P7P55 LX / 1156 / DDR3 / CrossFire
Intel Core i5 750 2.66GHz 8MB
8GB Corsair DDR3 / 1333MHz / CL9
500GB S-ATA 7200RPM
ATI HD 5830 1GB 2xDVI

Bygget gick felfritt tills jag skulle montera grafikkortet, det fanns 2 stycken PCI-E 6Pin-ingångar på grafikkortet men endast 1 från nätaggregatet. Så jag tryckte in den kontaktstycket i den av ingångarna på grafikkortet. När allt var monterat så kopplade jag in min nya Samsung Syncmaster P2270 med en DVI-I-kabel.
Datorn startar som den ska, alla fläktar snurrar, hårddisken jobbar, inget "fel-ljud" eller röda lampor. Men ändå så förblir skärmen svart. Tar du ur kabeln ur grafikkortet så talar skärmen dock om att den har tappat kontakten.

Så jag provade byta till en annan skärm med HDMI-kabel istället. Samma sak där. Så jag började ta ur Ram-minnena och köra med ett, kontrollerade och "satte om" alla kablar till moderkortet och hårddisken. Tog ur och satte i grafikkortet igen. Men samma sak varje gång, svart skärm.

Då började jag läsa på grafikkortskartongen och såg att det stod att den behövde 2st PCI-E 6Pin-kontaktstycken till strömförsörjning. Nu undrar jag. Kan det vara det som är felet? Eller låter det som att det kan vara något helt annat?

Eftersom det bara finns 1st PCI-E 6Pin från nätaggregatet så letade jag upp denna: http://www.wermlandsdata.se/ca talog/product_info.php?cPath=5 15_593&products_id=190664
Den borde väl fungera isåfall?

Jag söker nu er hjälp på Fragbite, hjälp mig att inte behöva ligga sömnlös inatt!
TACK!
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..