Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

9600xt vs

Postat av *.* den 24 Juni 2010, 22:58
2 kommentarer · 164 träffar
Ok Har en sleten AMD64 Athlon 3000+ 1gb RAM med ett Ati radeon 9600xt 128mb kort.

Datorn är outdated men klarat mig fint med denna datorn till det jag spelar. Nyligen gick mitt 9600xt kort sönder och jag försökte hitta ett liknande kort för min dåliga dator, antar om jag köper ett helt nytt monster kort gör det inte saken bättre, antaglien bränt upp kortet?

Men lyckades nu hitta ett ATI RADEON 9600 256mb / X1050 Series. Vilket jag trode skulle vara en mini upgrade. Men börjat lagga lite mer nu och mer fps drops och om jag kollar graderna med Speedfan går de upp till 54grader som max, och då börajr de små lagga lite mer.

Undrar om de nya kortet är sämre än XT kortet eller om jag ska göra några inställningar som gör de flyter på bättre?

Har updaterat nya cata drivers o allt sånt. Testat vsync m.m.

Så har ni några tips varför jag laggar mer med 256mb kortet än 128mb kortet så är jag öppen för tips.

Dont be shy!

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..