1
Hjälp med grafikkort!
Postat av Von apan den 18 Juni 2010, 17:27
9 kommentarer · 32 träffar
Tjenare nu är det tid för mig att byta graffekort och såhär ser min burk ut idag:
Processor: Någon AMD med 3.0Ghz med två kärnor
RAM: 4gb
HDD: 500gb
Grafik: HIS Radeon HD 4670 1GB IceQ
Nätagg: 400w
Dem korten jag kollar på är:
- ASUS Radeon HD 5770
- HIS Radeon HD 4890
- ASUS GeForce GTX 275
Nu är det så att 5770 tydligen ska vara rätt dåligt om man gämför men det har ju dx11, så frågan är, är det värt att köpa det enbart för dx11? Och hur lång tid kommer det ta innan dx11 börjar användas?
Om jag köper något av dessa kort, måste jag verkligen byta nätagg, och ifall, hur mycket watt behövs? tror det borde räcka gott och väl med 550w/600w, eller?
Vilket kort skulle ni valt? Om inte något av de jag skrev så länka till det du tycker :) Min budget ligger runt 2500kr.
EDIT: Jag har tänkt att köra spel så som Crysis, CoD WaW, Far Cry 2, CS, GTA IV, Fuel, Need for speed m.m. =)
Tacksam för svar! :D
Processor: Någon AMD med 3.0Ghz med två kärnor
RAM: 4gb
HDD: 500gb
Grafik: HIS Radeon HD 4670 1GB IceQ
Nätagg: 400w
Dem korten jag kollar på är:
- ASUS Radeon HD 5770
- HIS Radeon HD 4890
- ASUS GeForce GTX 275
Nu är det så att 5770 tydligen ska vara rätt dåligt om man gämför men det har ju dx11, så frågan är, är det värt att köpa det enbart för dx11? Och hur lång tid kommer det ta innan dx11 börjar användas?
Om jag köper något av dessa kort, måste jag verkligen byta nätagg, och ifall, hur mycket watt behövs? tror det borde räcka gott och väl med 550w/600w, eller?
Vilket kort skulle ni valt? Om inte något av de jag skrev så länka till det du tycker :) Min budget ligger runt 2500kr.
EDIT: Jag har tänkt att köra spel så som Crysis, CoD WaW, Far Cry 2, CS, GTA IV, Fuel, Need for speed m.m. =)
Tacksam för svar! :D