1
Lägga in Apps manuellt, iPhone!
Postat av zomgwtfbbq den 11 Juni 2010, 18:22
5 kommentarer · 138 träffar
Hej Fragbite!
Har en Jailbroken iPhone 2G och eftersom Filedude (en source i Installous),
buggar så tänkte jag lägga in en app manuellt.
Så jag laddar ner FatBooth.ipa till min dator från den här länken: http://srv3.nl1.filedude.com/g etN/UjNoAHEqA2czATI4UvarV037Uj QvUSsx/FatBooth%28iPodPhantom% 29.ipa
Öppnar DiskAid, kopplar in iPhonen i datorn och öppnar Root-Mappen.
I mappen Root så finns det en mapp som heter Applications och i Applications finns det MASSOR med mappar som slutar på .app!
I den filen jag tankade så låg en mapp som heter FatBooth.app så jag lägger den i Applications, väntar att det ska ladda klart,
och drar ur iPhonen.
NU till problemet, Applikationen dyker inte upp!
Har även Terminal då jag lagt in Installous manuellt förut.
Har testat att googla utan resultat, och har testat att skriva 'dpkg -i Applications/FatBooth.app' ;, tills jag kom på att dpkg-kommandot är till för .deb-filer!
Vill inte ha massa p12-kommentarer som 'Återställ' och massa saker, för har återställt 3 gånger utan resultat!
Tack på förhand!
Har en Jailbroken iPhone 2G och eftersom Filedude (en source i Installous),
buggar så tänkte jag lägga in en app manuellt.
Så jag laddar ner FatBooth.ipa till min dator från den här länken: http://srv3.nl1.filedude.com/g etN/UjNoAHEqA2czATI4UvarV037Uj QvUSsx/FatBooth%28iPodPhantom% 29.ipa
Öppnar DiskAid, kopplar in iPhonen i datorn och öppnar Root-Mappen.
I mappen Root så finns det en mapp som heter Applications och i Applications finns det MASSOR med mappar som slutar på .app!
I den filen jag tankade så låg en mapp som heter FatBooth.app så jag lägger den i Applications, väntar att det ska ladda klart,
och drar ur iPhonen.
NU till problemet, Applikationen dyker inte upp!
Har även Terminal då jag lagt in Installous manuellt förut.
Har testat att googla utan resultat, och har testat att skriva 'dpkg -i Applications/FatBooth.app' ;, tills jag kom på att dpkg-kommandot är till för .deb-filer!
Vill inte ha massa p12-kommentarer som 'Återställ' och massa saker, för har återställt 3 gånger utan resultat!
Tack på förhand!