Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem, hjälp!

Postat av flexberten den 11 Maj 2010, 17:05
4 kommentarer · 157 träffar
När jag kom hem från skolan idag ville min dator helt enkelt inte starta som den ska. Det börjar som vanligt att fläktarna drar igång och man ser nån "Fujutsi Siemens" loading screen i några sekunder där jag kan välja gå in i BIOS osv. Men när denna loading screenen är över, brukar det i vanliga fall bli svart i nån sekund sen startar windows och jag loggas in osv. Nu till problemet, jag kommer aldrig förbi denna svarta screen med ett slags tickande "underline" på utan datorn står bara och jobbar utan att det händer något.

Kan tillägga att detta hände i vintras också, min kompis som är lite mer datakunnig kom över och kollade på min dator, han kollade sladdar till minnen, var inne i BIOS och fipplade osv. Han fick det inte att fungera så han rekommenderade mig att lämna in den då han trodde att det var moderkortet eller nätagget som var trasigt.

Efter att kompisen hade åkt provade jag att starta datorn igen, och det fungerade. Enda skillnaden var att det saknades en hårddisk när jag väl var inne i Windows. Detta var inget jag brydde mig om då jag inte hade något viktigt på den. Datorn har alltså fungerat så sen dess.

Är inte datorkunnig alls angående BIOS, koppla ur hårddiskar osv utan där är jag riktigt lost. Så jag vänder mig nu till er, fragbite att hjälpa mig under denna tid av desperation, finns det något jag kan göra för att fixa min dator?

Tack på förhand.

EDIT: Använder Windows Vista föresten.

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar