Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Är grafikkortet trasigt?

Postat av demonenlol den 1 Maj 2010, 16:08
5 kommentarer · 288 träffar
Tjenare,

Satt en en dag nu i veckan och skulle lira lite HoN.
När jag öppnar spelet och är påväg in i ett game så får jag blå skräm för första gången någonsin.

En engångsföreteelse hoppades jag på men när jag sen startar datorn igen så är det vi uppstarten färger lite här och där på skärmen.

Upplösningen har nu också ändrats på datorn och jag fick upp ett felmeddelande, Run Dll någonting, can not be found. Kommer med edit exakt vad det står, googlade på det en gång och det stod att det var något med att det är en trojan som gör så att just det felmeddelandet kom upp.

Ibland så blir också skärmen svart och den hittar ingen bild verkar det som, den skiftar fram och tillbaks mellan analog och digital men hittar inget, om jag då startar om datorn så hittar den bild direkt.

Går inte lira spel över huvud taget för då blir det blå skärm direkt och den startar om sig, ibland får jag också blå skärm för ingenting bara den står på, den fryser ibland också fast så det inte finns något annat alternativ än att starta om den.

Har tankat och installerat nya drivrutiner från nVidias hemsida.

Ska formatera om datorn så fort jag hittar min windows vista skiva, kör 64-bit och det känner jag ingen polare jag kan låna utav så jag får leta.

Datorn:

nVidia GeForce 8800 GTX 256mb
AMD Athleon 64 X2 Dual Core 6000+ 3,0GHz
8gb RAM

När jag går in och kollar på bildskärmsinställningarna så verkar det inte som om den hittar grafikkortet, här är en bild så ni som är mer insatta i detta än vad jag är kanske kan dra en slutsats om vart felet ligger :)

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/felet.jpg

Tack för alla som har tagit sig tid och läsa detta, jag är som sagt inte så insatt i datorer då den aldrig har krånglat innan.

Tack för hjälpen, Demonah.

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..