1
datorn rebootar själv
Postat av ginac.dreJJan den 12 April 2010, 18:19
10 kommentarer · 149 träffar
Idag har min dator helt plötsligt börjat starta om sig titt som tätt. Först ganska glest, några minuter, men sen allt tätare. Tillslut kunde jag inte logga in längre. Det knäppte också till en gång när jag tryckte igång den i bak på nätagget. Då drog jag ur alla sladdar och öppnade upp den, tog ur ett onödigt firewire kort och onödiga coola gröna lampor, bytte plats till fläkten osv. Sen startade inte fanskapet överhuvudtaget. Satte tillbaks allt, prövade att ta ur RAM-minnet men inte fungerade det heller.
EDIT:
Har prövat med ett nytt nätagg nu, men fick massa pip då istället.. Förstod inte vad det var förrän jag insåg att jag satt in RAM minnet med pluspolen på minus. Men nu när jag bytt och plockat in allt igen startar den o allt, men får inge pip överhuvudtaget istället, och får ingen bild på skärmen.. är det nytt grafikkort som gäller?
Nytt nättagg eller ska man pröva o koppla ur hårddisken, grafikkortet eller ngt annat?
EDIT:
Har prövat med ett nytt nätagg nu, men fick massa pip då istället.. Förstod inte vad det var förrän jag insåg att jag satt in RAM minnet med pluspolen på minus. Men nu när jag bytt och plockat in allt igen startar den o allt, men får inge pip överhuvudtaget istället, och får ingen bild på skärmen.. är det nytt grafikkort som gäller?
Nytt nättagg eller ska man pröva o koppla ur hårddisken, grafikkortet eller ngt annat?