Postat av els den 28 Januari 2005, 16:49 27 kommentarer · 80 träffar
Tjenna har sätt många tester med 6800 ultra och det har ju visat sig vara bäst hittils men är det någon som vet om ATI's nyaste x850xt presterar lika bra eller bättre ? länka gärna till testsidor om ni har några // els
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
x850xt pe är bättre och billigare. jag gillar geforce bättre så jag skulle ha tagit ett gf. hade ett 6800gt som gick sönder och som är på retur hos komplett nu. väntar på mitt 6800gt goes like hell golden sample! ;D
ps kolla så att du har pci-e först. x850xt finns bara i pci-e tror jag.
btw många tror att det är x800xt pe vs 6800ultra. dock är x800xt pes motsvarighet 6800ultra extreme.
alltid gillat geforce mer. Själv sitter jag på ett Innovision 6800GT klockat till ultra hastigheter och det smider på mer än bra. x850 är bättre i de flesta saker ja, men skulle dock vänta till nån nytt kort kommer ut nu i 2005 då nästa serie av radeon förmodligen kommer klå x850xt PE med hästlängder ,
då de kommer införa bla Pixel Shader3 som alla 6800GT/Ultra, samt några mer trevliga saker.
Grabben, om du kommer spela mycket HL2 + Cs:s så är ett X850XT det självklara valet plus att du skulle kunna köpa ett X850Xt PE för samma pengar som ett 6800ultra, sedan har typ alla nya geforce kort i 6serien shader model 3.0! inkl. 6200TC har jag för mig, åtminstånde ner till 6600gt
Men själv är jag lite neutral då det gäller dessa kort, men skulle nog tagit ett x850xt då jag själv har det:) och det funkar bra med en P4EE 3.4GHz 2mb cache 1gb ram 500GB hårddisk och mycket mer:)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
ps kolla så att du har pci-e först. x850xt finns bara i pci-e tror jag.
btw många tror att det är x800xt pe vs 6800ultra. dock är x800xt pes motsvarighet 6800ultra extreme.
då de kommer införa bla Pixel Shader3 som alla 6800GT/Ultra, samt några mer trevliga saker.
Men själv är jag lite neutral då det gäller dessa kort, men skulle nog tagit ett x850xt då jag själv har det:) och det funkar bra med en P4EE 3.4GHz 2mb cache 1gb ram 500GB hårddisk och mycket mer:)
OT: Geforce :]
http://www.hardwareanalysis.co m/content/article/1761 /
Annars tycker jag att du ska skicka meddelande till Stal för han är über på hårdvara :)
Kolla lite längre ner på testerna... DOOM3 HL2 o.s.v.
http://www.tomshardware.se/gra phic/20041223/index.html
Men om du lirar HL2 så skulle jag säga x850xt utan tvekan!
X850XT PE om du inte har SLI
6800 Ultra om du har SLI