Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bluescreen hjälp!

Postat av anizen den 22 Mars 2010, 11:45
3 kommentarer · 332 träffar
Hej,

Jag fick ett moderkort från en vän för att bygga ihop en dator, allt gick smooth. Satt i köket så de fanns ingen skärm, så jag testade starta och den funkade, tog den till mitt rum koppla in allt och starta igen. Då kom en jävla bluescreen fram, det stod:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space (JA). If driver is identified in the stop message (NEJ), disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS update. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP : 0x0000007E (0xC0000005, 0xF80E3756, 0xF8A6042C, 0xF8A60128

Jag kommer in i safemode utan problem, men har ingen anning om vad man ska göra.

Moderkortet jag fick var en:

MSI K9NSLI. MS - 7250 Vers 2.1
http://us.msi.com/uploads/prod _8b091560b56f75a493af5e4bf8fa9 848.jpg

Jag använde ett passande nätaggregat.

På ramminnen står det Elixir, M2Y51264TU88A4B-3C 512MB 1Rx8
PC2-5300U-555-12-D1, om det nu ska hjälpa. Använde 2 av sånna.

Skulle vara underbart om någon hade ett svar, för google hade inte det. /mvh Araben

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..