Grafikkorts problem/Skärm problem
Hej,
Det är så att jag fick ett ATI radeon HD5850 i julklapp av farsan.
Jag tryckte in grafikkortet i moderkortet laddade hem dem senaste drivrutinerna, startade cs för det var pcw på G, märkte att skiten inte kunde köra högre än 85hz..
Jag tänkte, aja får ta och handskas med det senare,
Nu har jag haft det ett tag om ännu har jag inte fått någon förbättring, satt med en CRT skärm som pallade 144hz på 800x600, skickade in ett brev till ATI support, de bad om uppgifter om min skärm, jag sa bara vad den hette och vad jag hade kunnat lira med mitt gamla grafikkort.
Fick ett svar och då var tydligen CRT skärmen inte körbar med 120hz i 640x480 eller 800x600.
Jag tänkte hur kan detta komma så plötsligt?
Skäms ATI för att de failat med och glömt ta med 120hz möjligheterna?
Tydligen inte, för mitt grafikkort kunde bara köra 120hz med 1680x1050 men hur skulle jag kunna veta?
Så häromdagen fick jag en Viewsonic VX2268wm 22" 120hz
poppade skiten in i datorn, och whips där stod det, 120hz för första gången.
kunde tydligen gå ner till 110 och 100( om man nu vill det )
iaf, ploppade igång cs och ja, jag måste vara ärlig,
Testa lira cs widescreen 1680x1050.
det är rent åt helvete!
visst jag hade mina 120hz men vafan ?
Kan ju lika väl sitta kvar med mitt grafikkort på 1000kr som pallar cs i 100fps konstant och i 120hz
Så har spenderat( inräknat med farsans pengar )
6000kronor i onördan så länge jag inte kan lira cs i lägre upplösning än 1024, för den upplösningen är ju i alla fall acceptabel.
Nu till er fragbite, jag avråder er att köpa ett ATI som har ett 5xxx för det verkar som dem krånglar med hz:n.
Om det är någon som kan ha någon idé eller som har samma problem som jag och fixat detta kan väl snälla skriva till mig.
/pma mig eller skriv här i tråden,
Ifall någon moderator kan svaret så kan ni väl snälla hjälpa mig, vet inte vad jag ska göra,
Och jag har sökt på google, forumet.
Finner inget svar, men jag finner massor med hemsidor om folk som har samma problem.
tack för mig!
diskussion: Vad köper ni helst? ATI eller NVIDIA ?
Allt kommer vara mer tillgängligt och synkat.
Datorer/robotar kommer ta över jobb i många områden.
Är ju ganska simpelt att gå ut på Youtube eller googla på det.
(Kommer väll bli ännu mer simpelt ju mer idioter som föds)
DrömjävelN^
vad händer?: valve fixat lagget ;p
Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig. Gäller ju endast för FPS-spel och liknande dock.
kanske skriva om arbetsplatsen
vi blir mer ståendes, arbetar mest hemifrån / grymma it-lösningar,
virtuellt besöka varandra/handla i affären som skickar ut/jobba ihop på "jobbet" live tillsammans, etc, inga stora fysiska kontor... mer fokus på vår boendemiljö/livsmiljö/livsstil... kan lika gärna bo på landet/ din dröm varhelst i hela världen (förutsatt fiber)...samt ersätta en del resande etc.
intresant är hur "datatiden" ändrar vår livsstil och behov, blir ju helt annorlunda, hologram/VR-renderat som avatarer, som ett sims-spel irl, kopplat med färre arbetstimmar och mer lek/pleasure/familj/vad du vill..
Samt den möjliggör direktare demokrati på både lokal och global nivå.
eller hitta en vinkel på dator iaf. glhf.
Eftersom att det är vad du TROR så är det nog en ganska simpel uppgift, mer elektroniskt? Bara ljudvågor i olika frekvenser som stimulerar hjärnan? Tänk till lite och gör något som rockar din lärares värld, kompis.
OT: Tror att allt kommer att hamna om att göra extremt små datorer (m. skärm, tangentbord, mus osv) som är portabla som få, efter att utvecklingen inom hårdvara inte har lika stor betydelse något mer, eftersom att ingen gör mer extreme360graphics-spel.
Mvh Challe
Bilar är ju helt klart något som kommer revolutioneras inom 50 år, inte en endaste mänsklig förare bakom ratten?
Finns så sjukt många branscher som har potential att ersättas helt med robotar, bara att vraka och välja
Tror ni vi kommer uppleva samma sak eller kommer det gå långsammare framåt än på 19xx talet?
nej
kanske
vene
Jag håller på att skriva en bok om dogma.