1
Bredbands problem.
Postat av krullz den 17 Mars 2010, 18:14
17 kommentarer · 32 träffar
Hej
Jag har problem med mitt internet.
"huvud datorn" i huset är i mina föräldars rum.
Jag har mitt rum en ganska bra bit ifrån dom , så vi löste det hela genom att köpa in Jensen Homelink 3200. för er som inte vet är det en slags dosa du kopplar in i ett eluttag och sen till routern/modemet med hjälp av en nätverks kabel. Allt flöt på bra i början, tills jag åkte iväg och lanade och en kompis glömde nätverks kabel. Jag drog ur ett par stycken utan att uppmärksama hur allt satt kopplat. Jag har kopplat det fram och tillbaka men får det inte riktigt att funka. Det märkliga är när mina föräldrars dator är avstängd funkar allt perfekt . När dom startar sin går min ping upp till 1000 sen dör hela internet.
Det är kopplat så här:
Från den ena "dosan" till en slot i routern.
Från modemet går en nätverks kabel till routern.
Sen Från mina föräldrars dator en kabel till modemet.
Vad kan felet vara ?
Är kanske inte jätte bra förklarat , men hoppas ni förstår.
Är inte heller säker på att jag postat den i rätt kategori
Jag har problem med mitt internet.
"huvud datorn" i huset är i mina föräldars rum.
Jag har mitt rum en ganska bra bit ifrån dom , så vi löste det hela genom att köpa in Jensen Homelink 3200. för er som inte vet är det en slags dosa du kopplar in i ett eluttag och sen till routern/modemet med hjälp av en nätverks kabel. Allt flöt på bra i början, tills jag åkte iväg och lanade och en kompis glömde nätverks kabel. Jag drog ur ett par stycken utan att uppmärksama hur allt satt kopplat. Jag har kopplat det fram och tillbaka men får det inte riktigt att funka. Det märkliga är när mina föräldrars dator är avstängd funkar allt perfekt . När dom startar sin går min ping upp till 1000 sen dör hela internet.
Det är kopplat så här:
Från den ena "dosan" till en slot i routern.
Från modemet går en nätverks kabel till routern.
Sen Från mina föräldrars dator en kabel till modemet.
Vad kan felet vara ?
Är kanske inte jätte bra förklarat , men hoppas ni förstår.
Är inte heller säker på att jag postat den i rätt kategori